Rețete rapide pentru buzunare studențești

Nu știu cum sunteți voi, dar eu am învățat să gătesc înainte să plec la facultate. Rectific: am învățat să gătesc când am ajuns la facultate, atunci când mi-era foarte foame, nu aveam cum să mă duc să îmi cumpăr ceva deja gătit și probabil nu mai aveam nici bani de cheltuit pentru a-mi comanda ceva acasă. Așa că, în acel moment, mi-am pus la treabă cunoștințele gastronomice minimale și mi-am gătit un preparat extrem de sofisticat și care necesită foarte multe abilități: o omletă. Evident, povestea s-a mai repetat de câteva ori și am ajuns să gătesc piure, supă, piept de pui la grătar și…pizza congelată. În articolul de față, vreau să vă dau câteva idei de rețete ieftine, care se pregătesc rapid și pentru care nu trebuie nici măcar să te fi uitat la MasterChef.

  • Supă rece Gazpacho

Rețeta clasică se găsește oriunde pe net și conține roșii decojite (se găsesc la conservă),

ardei gras, castravete. După preferințe, se pot adăuga țelină, pătrunjel, sau orice alte

legume și condimente dorești. Ceea ce apreciez la această rețetă este faptul că o poţi găti chiar şi în cantităţi mai mari și o poți păstra în pungi resigilabile, la congelator, pentru când nu știi ce să mănânci. Nici măcar nu trebuie încălzită și se prepară foarte repede.

  • Cartofi umpluți

O rețetă simplă, pe care o puteți face exact așa cum vreți voi cu ce aveți la dispoziție prin frigider. Cartofii se fierb, se taie în jumătate, se golesc de conținut, iar acesta se amestecă cu brânză, legume, ton, șuncă și se pun la cuptor. E o rețetă potrivită pentru o cină rapidă, când nu mai ai aproape nimic de mâncare prin casă.

  • Pizza făcută în casă

Și în cazul acestei rețete ai nevoie de…ce ți-a mai rămas prin frigider. Aluatul îl poți lua gata făcut (se găsește la orice supermarket) sau îl poți prepara din felii de pâine unse cu lapte. Ingredientele pot varia, dar le recomand pe cele clasice: cașcaval (sau orice alt fel de brânză), șuncă, măsline, ardei (gras sau iute) și, evident, sos de tomate. 

  • Ovăz peste noapte („overnight oats”)

Rețeta asta e destul de populară pe net, mai ales pe Youtube. Este  o idee foarte utilă pentru cei care nu au timp să-şi prepare micul dejun dimineața. Prima masă a zilei e foarte importantă, așa că, dacă te grăbești în fiecare dimineață să ajungi la facultate sau la serviciu, prepară-ți micul dejun de seara. Ai nevoie de fulgi de ovăz (ideali sunt cei mai fini, dar funcționează cu orice fel de fulgi de ovăz), lapte (lapte normal sau vegetal), fructe (proaspete, congelate, de pădure, mere, banane, orice), nuci, alune, semințe și miere (dacă vrei să îndulcești suplimentar preparatul). Amestecă ovăzul cu laptele, adaugă restul ingredientelor deasupra și lasă-le la frigider peste noapte. A doua zi vei avea micul dejun gata pregătit și îl poți lua și la pachet.

  • Evită alimentele care par prea ușor de gătit

Ultimul punct de pe această listă nu este ceva ce ar trebui să faceți, ci ceva ce nu ar trebui să faceți niciodată. Evitați alimentele la plic (supe, noodles, piure) sau semipreparatele. Viața de student nu e cu siguranță ușoară, dar o putem face mai ușoară alegând alimente de care organismul nostru să beneficieze, chiar dacă sunt mai scumpe uneori sau mai greu de pregătit. 

Comentarii

comments

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.