Orașele s-au deschis, dar facultatea rămâne închisă

Probabil ai avut un șoc atunci când ai aflat că prezența ta fizică la facultate nu va mai putea fi posibilă în acest an universitar. Ba mai mult, în ciuda acestei pseudo-vacanțe apărute prematur în peisajul studențesc, activitatea didactică nu a fost și ea „carantinată” odată cu noi, ci a continuat în mediul online, parcă mai istovitoare decât în vremurile bune.                                   

   Știm cât de stresantă poate fi această perioadă, de aceea am pregătit o serie de sfaturi care să te ajute să faci față acestei situații, atât de neprevăzută.

1. Pune-i hățuri calului și fă-ți o rutină

  Și nu, nu mă refer la a te apuca de echitație. Imaginează-ți timpul ca pe un cal pe care îl călărești. Mulți dintre noi suntem în situația în care călărim acest cal, sălbatic de altfel, fără șa sau hățuri, și fără a avea vreun control asupra lui. Astfel, ajungi să vezi că ziua e pe sfârșite, iar tu ai ratat două cursuri, ai trecut peste deadline-ul proiectului ce trebuia încărcat acum 30 de minute, iar de restul… nici nu mai vrei să auzi. Clasicul „to-do list” este o metodă eficientă pentru a-ți pune bazele unei rutine și a îmblânzi acest cal atât de nărăvaș în această perioadă.

2. Distanțare fizică, dar nu și emoțională

  Gândul că în acest an universitar nu îți vei mai vedea o bună parte dintre prieteni poate părea demoralizant. Dar, chiar dacă circumstanțele încă te îndeamnă spre distanțarea (fizică) socială, asta nu înseamnă că trebuie să se petreacă și pe planul emoțional. Aici tehnologia joacă un rol major: de la jocuri multi-player, până la chat rooms sau banalele SMS-uri. Totul rămâne la latitudinea creativității tale și a prietenilor tăi.

3. (Deja clișeica, dar eficienta) meditație

  Nu degeaba se aude peste tot de ea și de efectele sale benefice asupra corpului, dar și a minții noastre, menținându-se în prim-planurile științei. Câteva dintre efectele sale benefice sunt reprezentate de îmbunătățirea circulației sanguine, reducând bătăile inimii, scăderea anxietății, a stresul și a nivelul cortizolului din sânge. Internetul este plin de metode prin care poți medita, dar scopul tuturor este același: de a te aduce în prezent. Caută-l pe cel care ți se potrivește.

4. Este normal să te simți tulburat în această perioadă

  Probabil îți amintești de piramida lui Maslow și de al doilea nivel al acesteia, care se referă la siguranță și securitatea personală. Mhm… două elemente cam zdruncinate de situația recentă, putem spune. Este adevărat că fără satisfacerea acestui nivel, ne este mult mai dificil să ne îndreptăm către segmentele superioare ale acesteia. Important este să conștientizăm aceste mecanisme, pentru a reduce din presiunea pe care o exercităm asupra noastră și, implicit, al anxietății cu care vine. Amintește-ți că faci tot ce poți și este valoros atât cât este.

5. Self-care (poate mai mult decât atunci când erai la facultate)

  Suntem supuși la niște schimbări destul de spontane, ce nu țin cont de nevoia umană față de o perioadă treptată de acomodare. Astfel, și energia pe care o consumăm pentru a ne adapta este mult mai ridicată. Pe lângă meditație, pe care am amintit-o separat, îți recomandăm să îți respecți orele de somn și să fii atent la dieta ta, acești factori influențându-ne într-un mod major sănătatea fizică, dar și pe cea mentală.

 Bonus, câteva cuvinte despre sesiunea online

  Prin natura sa misterioasă, necunoscutul a adus cu el teamă și disconfort. Astfel, este posibil să fi fost deja intimidat numai la auzul posibilității unei sesiuni online. Acum că totul este confirmat, un mod prin care te poți familiariza cu sistemul sunt simplele participări la cursurile online din cadrul facultății, expunerea scăzând treptat anxietatea ce ar putea apărea. Un alt aspect important îl reprezintă verificarea dispozitivului de pe care plănuiești să dai examenul, desigur, cu destul timp înainte de examen. Aici se încadrează și capacitatea lui de a îndeplini cerințele impuse în raport cu platforma propusă.

 Trecem prin timpuri de criză, ce ne vor marca generația și își vor lăsa urma în cursul istoriei. Poate că lumea nu va mai fi nici pe departe la fel cum a fost cu acum puține luni în urmă, această perioadă marcând tranziția spre noi abordări. Anxietatea, incertitudinea și alte emoții de această natură își vor face apariția și sunt justificate prin natura umană. Dar asta nu trebuie să ne descurajeze, căci nu suntem singuri. Suntem împreună în toată situația aceasta și împreună vom reuși să trecem cu bine și peste asta.

Articol redactat de Iulian Zbranca

Comentarii

comments

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.