Ghidul studentului: Tot ce trebuie să știi despre CFR

Studenții se împart în două categorii: cei care merg cu trenul acasă și cei care stau aproape. Totuși, nu există student care să nu fi fost cel puțin curios cum este să te plimbi pe șine moca. Așa că, pentru cei mai puțini inițiați în taina Cavoului Feroviar Român, am făcut un scurt ghid cu sfaturi pentru supraviețuire. Un fel de Mersul Trenurilor, doar cu poze. Și non-ficțional.

Nevoile de bază capătă alt sens

Sunt mulți oameni care nu știu cum arată o gară, dar susțin că nu poate fi atât de rău să mergi cu trenul. Până la urmă, nu ai nevoie de foarte mult confort, mai ales pe ăia 0 lei pe care îi scoți din buzunar. CFR-ul înțelege că te mulțumești cu puțin, așa că încearcă să-ți arate că poate și mai puțin. Nevoile de bază precum foamea sau setea sunt înlocuite de greață. Când o simți 10 ore într-un spațiu închis, iarna nu mai pare așa aspră. Și, cel mai important, toaletele te învață să te abții. Azi Iași-Timișoara, mâine Moscova-Vladivostok.

Dubioșii nu știu să-și facă rezervare la autobuz

Dacă ai nevoie de toate tipurile ciudate de oameni pentru o cercetare sociologică, un drum cu CFR-ul te aranjează. Oameni cu povești de viață demne de Iubire Interzisă, fumători agresivi care te întreabă odată la 5 minute cât mai aveți până la următoarea stație, bătrânici cu sfaturi de moralitate și parizer ieftin, cupluri care vizionează ultima emisiune a lui Măruță fără căști, intelectuali cu macbook care judecă faptul că mergi cu trenul pentru că ei făceau asta „before it was cool”. Și apoi ești tu. Suficient de sărac să mergi cu CFR, dar destul de sofisticat să te plângi încontinuu.

Orele sunt zile, zilele sunt săptămâni

Știi tu cât de greu trec alea 2 ore la cursul plictisitor de joi unde mergi numai pentru că face prezența. Sau cât de greu ajungi la casă când stai la coadă la Carrefour de sărbători. Ia astea două senzații, multiplică-le cu infinit, apoi adaugă toate orele pe care le-ai pierdut în tren din cauza întârzierilor și îți poți face o idee cum trece timpul în CFR. Deși pe bilet scrie InterReggio, mereu ai impresia că te-ai urcat în Mocănița.

Poți trece în CV că ai făcut un sport extrem

Abilitățile pe care ți le dezvolți călătorind cu trenul te pot recomanda pentru un sport extrem. Dobori noi recorduri la ținutul respirației, simulezi cum ar fi să te urci în avion dacă nu ar avea scări, faci demonstrație de forță când încerci să deschizi un geam. Să nu uităm de super puterile calorice, totuși. Devii cu adevărat de admirat când învingi apa. Nu îngheți la 0 grade și reușești să nu fierbi de nervi vara când sunt peste 100 de grade în trenul care merge la Costinești.

CFR-ul nu iubește provincialii

Asta a fost mai puțin plăcuta surpriză a unui provincial ca mine care are abonament pe Iași – Timișoara. De la compartimente în care te înghesui cu microbii și baia din care iei boli doar dacă o privești la miros de levănțică la toaletă și vagon restaurant e un pas simplu: să iei un tren către București. CFR-ul respectă stereotipurile regionale, fiind evident să dea toate trenurile jegoase celor din provincie. Mă întreb doar dacă bucureștenii nu sunt uneori geloși că-n trenurile noastre low-quality putem sparge semințe și că sticla de Cola încape mai ușor în coșurile de gunoi.

Articol redactat de Timea Iancu

Comentarii

comments

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.