Cât de dependent de cafea poți să fi?

Din păcate se apropie cu repeziciune, din nou, acea perioadă a anului…sesiunea! Chiar dacă nu este plăcut, măcar studentul are mereu cu el un prieten care ȋÎnţelege şi nu-l lasă la greu, cafeaua. Neagră, cu lapte, zahăr sau frişcă, ea ne însoţeşte mereu în momentele de încercare, care ne demonstrează că sesiunea care nu ne omoară, ne face mai puternici. Dar pe lângă energia pe care o oferă, cafeaua mai ascunde multe alte proprietăţi benefice.

Ajută la protecţia celulelor nervoase şi reduce riscul de a dezvolta demenţă sau Parkinson. Antioxidanţii prezenţi în cafea contribuie la sensibilizarea celulor la insulină, ceea ce duce la un control mai bun al zahărului din sânge, iar în cele din urmă la scăderea riscului pentru diabetul de gradul II.

Cafeaua nu ne ţine doar mintea mai activă, dar în acelaşi timp contribuie la îmbunătăţirea activităţii fizice. O cană de cafea neagră înainte de un antrenament duce la o creştere a randamentului cu până la 12%. În plus, aceasta duce şi la accelerarea metabolismului.Multe studii au arătat că un consum moderat de cafea duce la scăderea riscului de a dezvolta diferite tipuri de cancer.

Cum orice lucru în viaţă este bun cu măsură, trebuie avut în vedere faptul că până şi acest prieten are limitele sale şi trebuie consumat cu măsură. Amintim câteva dintre efectele negative ale consumului ridicat de cafea.

Cafeaua de proastă calitate poate fi toxică. O singură boabă de cafea mult prea prăjită poate să strice o ceaşcă de cafea, motiv pentru care este recomandat să fim atenţi la calitatea cafelei pe care o cumpărăm.

În cantităţi mari, cafeaua duce la insomnii şi stări de anxietate, aşa că trebuie să avem grijă și când vine vorba despre acest aspect!

Consumul excesiv poate duce şi la creşterea presiunii arteriale, a riscului de infarct. Vestea bună? Cu toate că este bine să ne limităm doza de cofeină zilnică, numărul maxim de ceşti de cafea pe zi este de patru, ceea ce nu sună rău deloc, nu?

Cu mai multe avantaje decât dezavantaje, cafeaua ne însoteşte mereu, iar eu sesiunea asta o prefer cu lapte și fără zahăr. Tu cum o preferi?

Articol redactat de Adela Popovici

Comentarii

comments

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.