Fie că ești în anul 1 sau că ești în an terminal, cu toții cunoaștem cât de grea este această perioadă. Fiecare este copleșit de emoțiile sesiunii, stresat că nu reușește să trimită totul până la deadline, poate și nostalgic privind în spate anul care a trecut. Oricât de mult îți place facultatea la care ești, există momente în care simți că vei claca și ai nevoie de o gură de aer. Toate aceste sentimente sunt valide și complet normale.

STUDENȚII ÎN PERIOADA PANDEMIEI

Anxietatea în rândul studenților a devenit un subiect foarte discutat în ultimii ani, mai ales de când a început pandemia. Trei semestre de studiu online și-au pus amprenta pe majoritatea tinerilor, fapt ce i-a făcut mai vulnerabili. În loc să se trezească mai devreme să ajungă la timp la facultate, au ajuns să deschidă ochii cu câteva minute de a începe cursul pentru a se așeza la birou, sau chiar deschideau laptopul direct din pat. Motivația de a studia a scăzut drastic și a apărut și teamă că studiile online vor minimiza șansele de a profesa în domeniul dorit.

Mulți dintre studenți și-au petrecut această perioadă acasă, unde nu au reușit să-și cunoască ceilalți colegi. Nu au apucat să creeze conexiunile mult dorite de care toți adulții vorbesc că le-au avut în facultate. S-a creat o barieră care a intensificat anxietatea și care a ajuns foarte greu de doborât.

Cu toate acestea, ultimul semestru a fost văzut de către mulți studenți ca un nou început. Revenind la sistemul on-site, tinerii au reușit să cunoască adevărata viață de studenție, cu bune și cu rele, și au fost aduși înapoi în perioada pe care obișnuiam să o numim „normalitate”. Chiar dacă încă se mai simte greutatea de acomodare, se poate spune că a adus o îmbunătățire a sănătății mintale a studenților.

CE FACE SESIUNEA DIN STUDENȚI?

Un alt factor care continuă să accentueze aceste stări este sesiunea. Fie că e primul semestru și încă te acomodezi cu tot ce s-a întâmplat în ultimele luni, fie că finalul anului și vrei doar să scapi de toate examenele și să te bucuri de vară fără vreo restanță, cele trei săptămâni de examene îți acumulează mai mulți nervi și mai mult stres decât toată clasa a 12-a când tot ce aveai în cap era BAC-ul. Simți că trebuie să stai constant să citești și să înveți și uiți că ai și o viață socială. Sănătatea mintală este foarte fragilă în acel moment și este necesar să ai grijă de ea.

Am menționat mai sus că aducerea sistemului on-site a fost în favoarea studenților, fapt ce este adevărat. Însă când vine vorba de sesiune, revenirea la examenele fizice a fost o schimbare majoră pentru studenți. Mulți dintre aceștia au avut parte doar de examene online, care nu s-au simțit la fel de solicitante față de cele fizice. De asta, sesiunea care este în plină desfășurare în momentul de față poate părea una dintre cele mai grele perioade din viața unui student.

Am o veste bună totuși, greul aproape a trecut. Încă puțin și putem trăi o vară de neuitat alături de toate persoanele minunate pe care le-am cunoscut atât la facultate, cât și în alte circumstanțe, cum ar fi voluntariatul.

CUM PUTEM REDUCE ANXIETATEA?

Din păcate, nu există un o formulă magică ce funcționează la toate persoanele. Însă un lucru cert este că există o multitudine de posibilități care să te ajute să te simți mai bine. Nu uita că ai nevoie de pauze de relaxare, multă hidratare și destule ore de somn încât să poți face față. Nu te blama că nu stai cu capul în cărți 24/7, ai nevoie de timp pentru tine și pentru persoanele dragi. Și foarte important, poți cere în orice moment ajutor, de la colegi și prieteni, până la un specialist. Suntem cu toții împreună în asta așa că încearcă să-ți ții capul sus și o gândire pozitivă. 

Articol redactat de Bardan Antonia

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.