În cadrul noii serii de articole, „15 întrebări cu…”, marca Sfertul Academic, am intervievat-o pe Larisa Mureșan, care activează în domeniul marketingului, pentru a informa studenții despre ce implică acest domeniu și pentru a-i ajuta să se decidă în vederea alegerii unei cariere asemănătoare.

Dacă te-ai gândit vreodată să lucrezi în domeniul marketingului și vrei să vezi un trailer despre cum va arăta viața ta, Q&A-ul de mai jos are răspunsurile.

1. Ce te-a motivat să alegi acest domeniu?

În timpul liceului am studiat ca materie marketingul și atunci mi-am dat seama că pot îmbina perfect dragostea pentru cifre cu creativitatea. A fost dragoste la prima vedere.

2. Unde lucrezi în prezent?

Lucrez unde am visat întotdeauna să ajung, în cadrul unei agenții de digital marketing.

3. Care este cea mai bună parte a jobului tău?

Că fac în fiecare zi ceea ce îmi place și niciodată nu se aseamănă o zi cu alta. Practic, jobul meu e altul în fiecare zi altul. Nu depind de un program fix, și asta îmi permite să mă ocup și de hobby-urile mele. În plus, pot lucra de oriunde, atâta timp cât am un laptop conectat la internet.

4. Ce lucrări ai publicate până acum?

Momentan am 3 lucrări științifice publicate

–        Book Review: Jose van Dijck – The Culture of Connectivity. A Critical History of Social Media – 2019

–        Introductive Notions on the Concept of Influencer in Social Media – 2020

–        Adolescents’ Understanding of the Model of Sponsored Content of Social Media Influencer Instagram Stories – 2022, articol publicat alături de doamna profesor Delia Balaban și Lector Universitar Meda Mucundorfeanu

Totodată, am publicat un capitol în cartea „Social media influencerii și rolul lor publicitar” denumit „Dimensiunea economică a influencer marketingului”.

Nu în ultimul rând, cartea care stă la baza tezei de doctorat, publicată de curând „Influencer Marketing: perspectiva utilizatorilor și a experților”.

5. Momentan mai lucrezi la ceva proiecte sau ai planuri pentru viitor?

Mi-am dorit mult ca la finalul doctoratului, respectiv după ce public cartea să iau o pauză. Dar asta nu cred că o să dureze foarte mult, pentru că-mi doresc să continui cercetarea și să abordez și perspectiva influencerilor.

6. Ce părere ai despre colaborarea Klain în proiectul FutureUp?

Întreaga echipă și-a dorit să facă parte din proiect, motiv pentru care ne-am implicat cu toții. Am și început deja stagiul de practică cu studenții care au venit la noi și sunt foarte inteligenți și oameni faini.

Per total a fost o colaborare reușită și ne face plăcere să transmitem mai departe cunoștințele pe care le avem. Mereu suntem deschiși spre a-i învăța pe viitorii colegi secretele din spatele agenției.

7. Care sunt posibilitățile de angajare pentru proaspăt absolvenți în domeniul marketingului?

E destul de dificil ca absolvent să-ți găsești jobul ideal din prima, fără să faci nimic în privința aceasta. Recomandarea mea, pentru toți cei care vor să lucreze în domeniu, este să încerce. Pot începe cu un stagiu de practică, un internship, să se implice în asociațiile din care fac parte. Orice activitate se adaugă la experiență și contribuie la formarea lor ca indivizi.

Marketingul este un domeniu mare, și doar lucrând și încercând îți dai seama exact de direcția pe care vrei să o urmezi.

8. Care sunt primii pași de făcut spre jobul de vis?

Jobul ideal se obține prin muncă, perseverență și disciplină. Și ca să-ți dai seama că e jobul ideal, trebuie să știi ce-ți dorești. Odată ce crezi că ai deja jobul de vis, trebuie să te simți împlinit, fericit și să nu-l mai consideri job. Cel mai potrivit răspuns e citatul lui Confucius „Dacă-ţi place ceea ce faci, nu vei munci nici o singură zi din viaţa ta.”.

9. Mai ai timp liber pentru hobby-uri sau relaxare?

Mereu mi-am făcut timp și pentru mine. Chiar dacă puțin, am încercat să îmbin utilul cu plăcutul, pentru a simți că fac lucruri și pentru mine. Erau puține momentele, într-adevăr, dar asta m-a făcut să le apreciez mai mult și să mă bucur mai mult de ele.

10. Ce îți place să faci în timpul liber?

Iubesc cărțile, iubesc să citesc. E activitatea mea preferată când am puțin timp liber, motiv pentru care întotdeauna am o carte în geantă, pentru că nu se știe niciodată când am 10 minute libere și profit de oportunitate.

Apoi mai e dansul, care m-a ajutat mult pe perioada doctoratului deoarece acolo scăpam de stresul adunat. Mă concentram foarte mult pe ce pași trebuie să fac și astfel uitam de teză, articole și tot ce mai era. Plus că mi-a dat o încredere în mine pe care nu o aveam și pentru asta o să dansez mereu :).

11. Preferi să lucrezi la birou sau acasă?

La birou. Chiar dacă am posibilitatea să lucrez de unde vreau, aleg biroul de cele mai multe ori pentru că mă ajută să-mi delimitez viața personală de cea profesională. Da, au fost și zile în care îmi luam laptopul și plecam la munte, la piscină, la ai mei sau la o prietenă din alt județ. Dar, în comunicare ai nevoie de interacțiunea cu oamenii: cu colegii și cu clienții.

12. Urmărești influenceri? Dacă da, pe cine?

Realizând un doctorat în domeniul influencer marketing, să urmăresc influenceri a făcut parte din proces. Sunt câteva persoane pe care le urmăresc, mai degrabă din perspectiva de specialist. De exemplu, Adelina Pestrițu a fost printre primii influenceri din România care și-au marcat conținutul sponsorizat. Cristina Ich este printre puținii influenceri la momentul de față care promovează doar produsele pe care le folosește și produse în care crede.

Nu vreau să dezbat activitatea lor din online, dar raportându-mă strict la cadrul economic, sunt un exemplu din punct de vedere al codului etic pentru ceilalți influenceri și totodată un reper pentru utilizatori.

13. Te-ai gândit vreodată să devii și tu influencer?

Conform clasificării influencerilor, sunt deja microinfluencer, deoarece am peste 1.000 de urmăritori pe Instagram (larisa.muresan). Îmi doresc să devin influencer, dar strict pe segmentul ce ține de influencer marketing. Aici deja mă adresez unui segment de specialiști din domeniu și oamenilor care deja lucrează în domeniu, deci Linkedin.

14. Cum pot învăța studenții cât mai mult despre domeniul marketingului?

Cei de la Google Atelierul Digital oferă cursuri gratuite pentru bazele marketingului. Sunt exact punctul de pornire necesar pentru a începe această călătorie. Apoi sunt zeci de cursuri online gratuite și stagii de practică, respectiv internship unde pot pune în practică toate informațiile dobândite.

Domeniul este într-o continuă schimbare, așa că trebuie să fie mereu informați și la curent cu ultimele update-uri.

15. Care este cheia succesului în acest domeniu?

Să citești, să fii responsabil, să-ți dai interesul și să fii creativ. Și să-ți dorești să ajungi sus, pentru că fără ambiție nu reușești în nici un domeniu. Zona de confort este o „zonă roșie” pentru fiecare dintre noi și dacă ajungem să ne plafonăm, nu o să vină nimeni să ne ducă mai sus. Noi trebuie să ne dorim să evoluăm, să perseverăm și să ajungem cea mai bună versiune a noastră, indiferent pe ce plan.

         Acest articol țintește să fie și fun, dar și informativ, pentru a fi de folos pentru cititorii care sunt interesați de alegerea unei cariere în domeniul prezentat. Întrebările răspund atât la curiozitățile despre job, dar și despre timpul liber deoarece acesta e crucial în raport cu munca. 

Articol redactat de Andreea Panaite

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.