Ce poate fi mai impredictibil decât sesiuna? Probabil…începutul unui nou semestru.

Chiar dacă pentru un student nimic nu se compară cu stresul provocat de sesiune, știm că începerea unui nou semestru poate aduce la pachet un nou val de stres și anxietate. În acest sens, pentru a încerca să venim puțin în ajutorul tău, iată 5 modalități prin care poți diminua stresul de la începutul semestrului:

  1. Organizează-ți materiile din timp:

Deoarece nivelul de informație pe care o primim la început de semestru pentru fiecare materie nouă este unul foarte mare, te-ar putea ajuta să îți creezi un sistem prin care să îți păstrezi materiile organizate. La începutul fiecărei săptămâni, realizează o listă cu temele și proiectele pe care le ai pentru aceea săptămâna iar la finalul fiecărui capitol nou, realizează un scurt rezumat. Astfel vei reuși să fii la zi cu temele și proiectele și să îți ușurezi munca în timpul sesiunii

  1. Nu uita sa iei pauze:

Vor exista zile în care vei avea ore de la 10 dimineața până la 8 seara iar acest lucru poate fi foarte obositor. Cu toate astea, nu uita că între toate aceste cursuri și seminare, trebuie să îți acorzi 10-15 minute de pauza. Bea un ceai, ascultă muzică, iar dacă timpul îți permite, poți încerca să ieși la o scurta plimbare pentru a-ți relaxa creierul. 

  1. Meditează:

Poate nu este cel mai des practicat mod prin care să diminuezi stresul, însă meditația ajută mai mult decât ai putea crede. Pentru început, poți încerca meditația ghidată. Oferă-ți 10 minute într-un loc liniștit, caută pe YouTube “guided mediation” iar pentru acele 10 minute încearcă să îți golești mintea de tot ceea ce te stresează. 

  1. Nu neglija alimentația:

O alimentație corectă poate fi cheia către o viață mult mai liniștită și lipsită de griji. Deși știm că programul haotic al facultății, mai ales din ultima perioadă, îți poate face această sarcină destul de dificilă, ai grijă să ai regulat minim 3 mese pe zi, mănâncă cât mai multe fructe și legume și bea minim 2 litrii de apă pe zi. 

  1. Acceptă faptul că deși facultatea joacă un rol foarte important în viața ta, aceasta nu reprezintă centrul ei:

Creează-ți obiceiul de a face în fiecare săptămână cel puțin un lucru care te face fericit. Încearcă să petreci cât mai mult timp cu familia, prietenii și oamenii care îți dau un vibe bun. Prioritizează-ți atât sănătatea fizică cât și cea mentală. În momentul în care simți că nu mai poți sau ai prea multe lucruri de făcut cărora simți că nu le faci față, fă un pas înapoi. Ia o pauza, oferă-ți timp de odihnă, încarcă-ți bateriile și începe iar atunci când te simți pregătit. 

Facultatea poate fi un factor major de stres, mai ales la începutul unui nou semestru și în condițiile actuale însă nu este nimic ce nu poate fi rezolvat prin câteva obiceiuri simple. Nu uita că tu ești cea mai importantă persoană din viața ta, iar sănătatea ta trebuie să fie mereu prioritară!

Articol redactat de Băndărău Maria-Mădălina

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.